Bloggen om en trebarnsmammas fabulösa vardag - läs och njut. Jag lever ett högst ordinärt och vanligt svenssonliv, dock med en skimrande guldkant. Åtminstone om ni frågar mig. Är en flitig bloggerska sedan 2007. Älskar min familj och mina vänner. Gift sedan 2010. Hus- och kattägare. Ytterst otränad och en smula sockerberoende. Gillar att skriva, att läsa, att resa och att shoppa.

onsdag 21 november 2012

Rent hus etc.

Åh att få komma hem till ett nystädat, väldoftande hem. Inga leksaker på golvet, kuddarna prydligt uppradade i soffan, en doft av rengöringsmedel. Lyx. Sånt gör mig glad nu för tiden. Kraven har i sanning förändrats.

Gick upp strax efter fem och kom hem strax innan fem. Kände mig som en urvriden trasa när jag körde från dagis. Linnet är på sitt allra sämsta, allra tröttaste humör. Kanske inte så konstigt. I vanliga fall sover hon från 19:30 till åtta på morgonen. Om inte längre. Hon såg rätt chockad ut när jag väckte henne imorse. I gryningen liksom.

Gnäll, grin, skrik. Borttappade vantar, massor av föräldrar på dagis, packa packa packa. Arvid som vill visa en mystisk liten pärlplatta. Nisse har gjort halsband. Linnea blir arg eftersom kompisen Vidar stjäl hennes napp. Ut till bilen, stuva in alla trehundrafemtiomiljoner ungarna. Och så hem. Linnea vill hålla mitt parkeringskort och skriker högt när hon inte får. Oäääää. Jag höjer stereon litegrann (läs: mycket), de spelar David Guetta. Ingen crappy barnmusik, orkar inte. Linnet diggar med.

Fort hem. Steka liten blodpuddingsskiva, nej vi har ingen mjölk, jo för att jag glömt att handla. Grönsaker? Näää, men lite konserverad majs kanske?! En bulle till efterrätt? Absolut inte. Samtal från Agria, Molle måste obduceras för att vi skall få ut livförsäkringen. Okey, skär upp katten då (grin). Linnea skriker, vill se på Mackapacka på Ipaden. Så tar hon tag i bordskanten, väser "bbaaajjjjs" och plötsligt luktar det inte rengöringsmedel hemma.

Andas.

Ser en klar och tydlig vision av mig själv sittandes i soffan ihop med choklad, Wordfeud och en total tystnad. In a galaxy far, far away, svagt doftandes av rengöringsmedel.

2 kommentarer:

  1. Ohh jag skrattade så jag nästan grät när jag läste om bla Linneas "bbaaajjjss". Vår son utvecklas i samma riktning kan man säga... Och viljan och envisheten... Hur kan det få plats så mycket sånt i en så liten kropp?

    SvaraRadera