Bloggen om en trebarnsmammas fabulösa vardag - läs och njut. Jag lever ett högst ordinärt och vanligt svenssonliv, dock med en skimrande guldkant. Åtminstone om ni frågar mig. Är en flitig bloggerska sedan 2007. Älskar min familj och mina vänner. Gift sedan 2010. Hus- och kattägare. Ytterst otränad och en smula sockerberoende. Gillar att skriva, att läsa, att resa och att shoppa.

fredag 6 juli 2012

Apoteket kan sin sak

Idag har jag Unnat Mig. Som man säger. Måste ge en eloge till Apotekets försäljare; de har fattat det där med merförsäljning. Kom hem med nattkräm ("vill du ha en som förebygger rynkor?"), dagkräm, ansiktstvätt, någon slags mousse samt en del annat. Blev dyrt, men är man 31 år och aldrig kostat på sin hy något annat än tvål och vatten är det väl dags att göra det nu.

Dessutom har jag klippt mig. Två gånger. Min ordinarie frisör är på semester, enough said. Med tanke på dagens frisörkostnader kommer jag inte kunna klippa mig igen förrän år 2015.

Nu känner jag mig alldeles mör i hela kroppen och trött i både hjärna och hjärta. Hade varit skönt att sjunka ned i soffan med ett glas vin. Istället blir det till att invänta Anna och skjuts till Hospitalet för en natts arbete bland bebisarna.

1 kommentar:

  1. Hej Kerstin

    Det är ju bra att du börjar vårda dun hy men Apotekets produkter är enligt mig inget bra. De gör att kroppens egna hudfett slutar produceras och du kommer känna dig torr på en gång du inte smörjer. Välj istället ekologiska produkter de kostar faktiskt inte skjortan. Säg till om du vill ha tips. Kram Jenny

    SvaraRadera