Bloggen om en trebarnsmammas fabulösa vardag - läs och njut. Jag lever ett högst ordinärt och vanligt svenssonliv, dock med en skimrande guldkant. Åtminstone om ni frågar mig. Är en flitig bloggerska sedan 2007. Älskar min familj och mina vänner. Gift sedan 2010. Hus- och kattägare. Ytterst otränad och en smula sockerberoende. Gillar att skriva, att läsa, att resa och att shoppa.

tisdag 31 juli 2012

Dö myrjävel, dö

Igår upptäckte jag förresten att myrjävlarna återvänt. Dock inte inomhus, isåfall hade jag DÖTT. Nä, utanför huset såg jag dem...de sluga små asen. Insåg snabbt att de höll på att samla sig till en gemensam attack. Som tur är hade min hjälte på Anticimex lämnat två flaskor med Starkt Gift. Nu är tyvärr de där flaskorna slut (eftersom jag rusade omkring som en dåre under förmiddagen och sprutade ned precis hela huset).

Kom hem ikväll och såg minsann en rödmyra krypa omkring utanför. Och notera, mina vänner, att en rödmyra är en för mycket. Hittade lite smått och gott i städskåpet (bland annat extrastark ugnsrengöring), så nu är myran död. Hoppas han var den sista av sitt folk och inte en utsänd spanare.

Thank God att maken kommer hem snart, för jag pallar inte med den här psykiska pressen. Dessutom har jag snart slut på rengöringsmedel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar