Bloggen om en trebarnsmammas fabulösa vardag - läs och njut. Jag lever ett högst ordinärt och vanligt svenssonliv, dock med en skimrande guldkant. Åtminstone om ni frågar mig. Är en flitig bloggerska sedan 2007. Älskar min familj och mina vänner. Gift sedan 2010. Hus- och kattägare. Ytterst otränad och en smula sockerberoende. Gillar att skriva, att läsa, att resa och att shoppa.

söndag 18 november 2012

Fotboll och sjuk katt

Sovmorgon. Åh-herre-min-je-så-nice. A och N gick upp och väckte lillasyster vid nio. Hon är familjens största sjusovare.

Idag jobbar jag, pojkarna skall iväg på innebandy (de testar på lite olika bollsporter under vintern, till våren startar fotbollen igen...framförallt Arvid är BESATT av fotboll, det är inlägg och straffar och jagvillhariktigabenskydd och "uuu sicket mål" konstant)

För övrigt tror jag vår ena kissemiss är sjuk. Molle bara ligger i ett hörn och varken äter eller dricker. Min favorit Harry verkar dock må bra, elakt nog känner jag min en smula tacksam över det. Harry är en stor ragdollkille på alldeles för många kilon. Han sover brevid mig på nätterna och brukar lägga sitt läskiga lilla ansikte tätt, tätt intill. :)

Veterinären imorgon månntro? Har de öppet idag? Suck. :(

1 kommentar:

  1. Trist när fyrfotingarna är dåliga, men nog finns det veterinärer tillgängliga även en söndag om det skulle behövas! Hoppas kissen kryar på sig!

    SvaraRadera