Bloggen om en trebarnsmammas fabulösa vardag - läs och njut. Jag lever ett högst ordinärt och vanligt svenssonliv, dock med en skimrande guldkant. Åtminstone om ni frågar mig. Är en flitig bloggerska sedan 2007. Älskar min familj och mina vänner. Gift sedan 2010. Hus- och kattägare. Ytterst otränad och en smula sockerberoende. Gillar att skriva, att läsa, att resa och att shoppa.

söndag 4 november 2012

Fritids?

Apropå jobb låg jag och funderade på en grej inatt. Nästa höst är det ju dags för A att börja skolan - undrar just hur det funkar med fritids då?! Ibland känns det som om "alla andra" föräldrar har kontorstider. Själv har jag som sagt inte det.

Host. Istället skall jag lämna tre barn på två olika ställen och vara på plats på jobbet klockan sju. Förskolan öppnar halv sju. Kan man söka dispens? Kräva att de öppnar 06:15? Någon som har koll (för jag antar att jag inte har sån tur att fritids öppnar...sex eller så).

Suck. Snacka om att oroa sig liiite för långt i förväg.

5 kommentarer:

  1. Jo, jag har hört flera som har dispens, kommunen har tom SKYLDIGHET att öppna från kl 0600 om det krävs. Så det så.

    SvaraRadera
  2. Du kanske kan anföra särskilda skäl... Kan kolla på jobbet om du vill?

    SvaraRadera
  3. På Mejas fritids är det flera som börjar 6, man lämnar alltså där på morgonen och sen hjälper fritids barnen att komma till klassrummen, och efter skolan tebax till fritids igen. Snipp snapp slut
    Anna

    SvaraRadera
  4. Ja du, jag funderar på det samma, i ganska god tid även här :) Jag tror att de kan vara schyssta och öppna något tidigare, men enligt reglerna så är det väl 06.30 som gäller på både fritids och dagis om jag fattat rätt. Det är nog bara att hoppas på en snäll chef och kollegor som kan tänka sig att rapportera tio minuter senare..

    SvaraRadera
  5. Hej! På mitt jobb och övriga förskolor inom vårt skolområde är det "standard" att öppna 6.30, men jag vet att det på ett ställe öppnades 6.15, inte för "alla" utan för att det fanns behov för en viss familj. Det är ju dock inget som vi som personal avgör, utan respektive förskolechef, så ta upp frågan med den som bossar på ert skolområde. /Josefin

    SvaraRadera