Bloggen om en trebarnsmammas fabulösa vardag - läs och njut. Jag lever ett högst ordinärt och vanligt svenssonliv, dock med en skimrande guldkant. Åtminstone om ni frågar mig. Är en flitig bloggerska sedan 2007. Älskar min familj och mina vänner. Gift sedan 2010. Hus- och kattägare. Ytterst otränad och en smula sockerberoende. Gillar att skriva, att läsa, att resa och att shoppa.

torsdag 15 november 2012

Kort och gott

Oj vad bloggen uppdateras flitigt. Eller inte. :) Ändå är ni ett antal tappra själar som kikar in. Jag hinner ärligt talat inte med datorn så värst ofta, så bloggen blir förstås lidande. Har ingen direkt skrivlust heller.

Annars då? Jodå, det rullar på som man säger. Barnen mår som det verkar bra. A och N har blivit skridskotokiga, de åker med dagis två gånger per vecka. En fantastisk förmån. Försöker även ta ut dem "på fritiden" och åka (eller va fasen, vem försöker jag lura...Benny åker med dem, själv skolkade jag från skridskolektionerna i skolan).

Linnea mår också bra. Hon är en stor tjej nu. En stor, arg tjej. Jösses sicket temperament. Hon pratar som bara den, har kommit ett par tvåordsmeningar vilket är väldigt kul. "Nisse dum" är ett exempel. ;) Hon är väldigt mammig just nu vilket är lite jobbig. Ingen av de andra har varit såpass "fäst" vid mig. Hon sover bra på nätterna, gillar att "äsa bokk" (=läsa bok) och att dansa med Nils.

Allt rullar således på och jag är tacksam om det får fortsätta så. Hinner inte skriva mer nu. Måste fixa mig i håret. Har inte klippt mig på ett tag, och nackdelen med kort hår är att om det blir för långt ser man ut som en jätteskum golvmopp.

1 kommentar:

  1. Haha va söt du är ;) Kom ner till salongen med din golvmopp s¨å ska jag ta hand om dig :))

    SvaraRadera