Bloggen om en trebarnsmammas fabulösa vardag - läs och njut. Jag lever ett högst ordinärt och vanligt svenssonliv, dock med en skimrande guldkant. Åtminstone om ni frågar mig. Är en flitig bloggerska sedan 2007. Älskar min familj och mina vänner. Gift sedan 2010. Hus- och kattägare. Ytterst otränad och en smula sockerberoende. Gillar att skriva, att läsa, att resa och att shoppa.

torsdag 26 april 2012

Att hitta kläder

Jag vill ha fint väder. Dessutom vill jag ha nya vårkläder. Allt jag handlar nu för tiden är överdragsbyxor i storlek 104, strumpbyxor i storlek 74-80 samt strumpor (också i knattestorlekar). Önskar att jag hade en personal shopper som kunde hjälpa mig att hitta fina plagg, tycker att jag alltid misslyckas med att köpa användbara och snygga kläder. I min garedrob hänger (trots otaliga garderobsrensningar) X antal små partyklänningar, underliga partytoppar och diverse annat jox som aldrig används. Maria (om du läser detta), tror du J&L vill ha klänningar??? Jag kommer nog aldrig använda dem mer. Att sälja dem är jag för lat för. Hellre ge bort dem till någon som blir glad.

Var handlar ni, allihop? Några av er läser ju bloggen fortfarande, det ser jag på min oansenliga statistik. Kvalitet före kvantitet? H&M eller...CGC? Hellre tio billiga tröjor än en dyr?

Nu skall vi iväg på spännande äventyr. Således slut på kläddiskussionen.

4 kommentarer:

  1. Hellre tio billiga än en dyr kör jag på! H&M och gina är det som gäller. :-)

    SvaraRadera
  2. Tjejerna tar tacksamt emot! De få ggr jag köper egna kläder köper jag sånt jag vet kommer användas. Vita koftan från Rabalder för sju hundra bodde jag i hela förra sommare och troligtvis hela denna med. Således ett mkt bra köp. Hundra kr toppar brukar oftast bli liggande, den piffiga färgen går sällan att matcha smart :(
    Satsa på smarta, hållbara kläder till dig själv. Själv gillar jag Esprit (deras edc är super både i pris och kvalitet!)

    SvaraRadera
  3. Handlar det mesta på nätet nuförtiden när man inte är i stan speciellt ofta... Nelly, Hm, Rutstore och Lindex brukar det bli. Gillar även Stadiums baskläder :D
    Men av någon underlig anledning blir det mest barnkläder ;-)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Sjukt tråkigt svar från mig men Lindex är en favvo just nu. Jag köper liksom de kombosarna som de skyltar med. Klart!

    SvaraRadera