Bloggen om en trebarnsmammas fabulösa vardag - läs och njut. Jag lever ett högst ordinärt och vanligt svenssonliv, dock med en skimrande guldkant. Åtminstone om ni frågar mig. Är en flitig bloggerska sedan 2007. Älskar min familj och mina vänner. Gift sedan 2010. Hus- och kattägare. Ytterst otränad och en smula sockerberoende. Gillar att skriva, att läsa, att resa och att shoppa.

måndag 23 april 2012

Din fula bajskorv

Igår bjöd jag Kjell på förmiddagskaffe. Vi har haft hit hantverkare förr, så jag vet hur de funkar. Och jojomen, nog ville Kjell ha kaffe alltid. Vi satt ned en stund medan barnen (obs, ej L) lekte på övervåningen. "Oj vilka snälla barn du har" tyckte Kjell apropå det faktum att Arvid och Nils lekt snällt ihop i över en timme. "Jodå, de är faktiskt rätt snälla.." sade jag och blev lite patetiskt stolt inombords.

I princip samma stund kom A och N ned för trappan, såg att det stod fika på bordet och krävde sin del. När jag vänligt förklarade att fikat enbart var till Kjell och att de skulle få lite senare när våra kompisar kom, blev Arvid förtvivlat arg och ropade att jag var en "ful bajskorv".

Tror inte Kjell kommer omnämna mina barn som "snälla" igen.

1 kommentar:

  1. Att bli nekad FIKA kan nog ta fram A:s vrede ;))

    SvaraRadera