Bloggen om en trebarnsmammas fabulösa vardag - läs och njut. Jag lever ett högst ordinärt och vanligt svenssonliv, dock med en skimrande guldkant. Åtminstone om ni frågar mig. Är en flitig bloggerska sedan 2007. Älskar min familj och mina vänner. Gift sedan 2010. Hus- och kattägare. Ytterst otränad och en smula sockerberoende. Gillar att skriva, att läsa, att resa och att shoppa.

tisdag 24 april 2012

Mammaledigheten snart över

Killarna vill för en gångs skull inte till förskolan - fina grannar x 2 har gett Nisse så roliga presenter att han helst vill stanna hemma och leka istället... För allas väl och ve har det blivit dagis ändå hoho. Har bara några få ensamma dagar kvar med Linnet nu, sedan börjar Allvaret. Bäst att ta vara på denna sista tid av min tredje mammaledighet. På fem år har jag bara hunnit arbeta lite drygt ett och ett halvt år.

Idag kommer mitt sommarschema och jag bävar en smula. Så trist det där, jag gläds av hela mitt hjärta åt nya jobbet och är SÅ förväntansfull. Samtidigt har jag tio ton oro i bröstet som enbart beror på funderingar över hur i helskotta vi skall få ihop det. Antar att man måste bita ihop och be om hjälp. Alternativt muta någon av barnens fröknar att stanna till 22:30 på kvällarna.

1 kommentar:

  1. Vi får hjälpas åt!! Vi finns inte så långt undan och kan vi, så är vi gärna behjälpliga!! Kram

    SvaraRadera