Bloggen om en trebarnsmammas fabulösa vardag - läs och njut. Jag lever ett högst ordinärt och vanligt svenssonliv, dock med en skimrande guldkant. Åtminstone om ni frågar mig. Är en flitig bloggerska sedan 2007. Älskar min familj och mina vänner. Gift sedan 2010. Hus- och kattägare. Ytterst otränad och en smula sockerberoende. Gillar att skriva, att läsa, att resa och att shoppa.

söndag 29 april 2012

Happy Valborg

Valborgsmässoafton idag, och det ser ut att bli fint väder. Ikväll kommer hundratals småglin dricka alkohol för första gången. Blir en smula nervös när jag tänker på alltihop. Själv gjorde jag min "kalaspremiär" just en valborg för många, många år sedan. Minns inte hur gammal jag var, bara att jag var alldeles för liten.

Vad gäller majbrasor brukar vi strunta i sånt där. Dels brukar det bli så sent, dels har jag ingen vidare lust att ta ut barnen till Fjortisland. Plus att L har (tadaaa!) öroninflammation. Ny antibiotikakur, samt näsdroppar och alvedon såklart.


2 kommentarer:

  1. Krya på lilla L!!!

    SvaraRadera
  2. Nejmen fy så jobbigt :( Hoppas liten börjar krya på sig nu i allafall!!

    SvaraRadera