Bloggen om en trebarnsmammas fabulösa vardag - läs och njut. Jag lever ett högst ordinärt och vanligt svenssonliv, dock med en skimrande guldkant. Åtminstone om ni frågar mig. Är en flitig bloggerska sedan 2007. Älskar min familj och mina vänner. Gift sedan 2010. Hus- och kattägare. Ytterst otränad och en smula sockerberoende. Gillar att skriva, att läsa, att resa och att shoppa.

onsdag 16 maj 2012

Hela huvudet är fullt

Detta med heltidsarbete alltså, voj voj. Jag hinner ingenting. Dock bara inskolningen som är på 100%, sedan går jag ned i tid. Jag hinner ingenting. Begriper inte hur jag skall orka med tre barn, hus, make borta i veckorna OCH arbete.

Tror att jag varit mammaledig lite för mycket de senaste åren, hehe. :)

Har hunnit fylla år, stort TACK för alla grattishälsningar!! Kom hem från jobbet som en trött liten trasa och blev uppvaktad med fina paket, tårta med tända ljus, egengjorda teckningar och glada barn. Förutom att fira födelsedag har jag inte gjort så mycket annat än att arbeta. Huvudet känns redan proppat med fakta, kunskap och information - schemaläggning, respirator- och CPAPutbildning, akut omhändertagande av liten prematur (ja, ni hör ju!), allmänna rutiner på avdelningen, dokumentation, mer utbildning...ALLT är annorlunda än vuxenvården, precis allt! Man får liksom ändra hela sitt tänk. Alla är snälla och förklarar, berättar och visar. Det får väl ta den tid det tar. Känns väldigt skönt att det är okey att vara ny. Och jobbet verkar helt fantastiskt. Det är detta jag vill göra, och när jag ser alla superproffsiga kollegor runt om mig hoppas jag att jag själv en dag kan komma dit.

Har läst bloggar extremt sparsamt men har en ledig dag idag och hoppas få tid till lite av varje. Typ kompisbesök, tvätt, städning, Wordfeud (hehe) och annat glammigt. :)





2 kommentarer:

  1. Hm, det där med din födelsedag har jag missat, så jag får skicka ett försenat GRATTIS!!
    Och dessutom gillar jag läsningen att du tycker att jobbet OCH kollegorna verkar vara bra!!
    Kram

    SvaraRadera