Bloggen om en trebarnsmammas fabulösa vardag - läs och njut. Jag lever ett högst ordinärt och vanligt svenssonliv, dock med en skimrande guldkant. Åtminstone om ni frågar mig. Är en flitig bloggerska sedan 2007. Älskar min familj och mina vänner. Gift sedan 2010. Hus- och kattägare. Ytterst otränad och en smula sockerberoende. Gillar att skriva, att läsa, att resa och att shoppa.

söndag 6 maj 2012

No more stringtrosor

När jag var lite yngre var det mycket populärt med stringtrosor. Vet inte om dagens kiddosar vandrar omkring i sådana, men för egen del har jag övergett dessa små snörtrosor och kör lite mer bastanta modeller.

Nåväl, har kvar ett eller två par små minitrosor i byrån, och häromdagen hade jag ett av dessa par på mig. Var lite stressad och sprang omkring här hemma endast iförd trosorna i fråga samt ett linne. Ett icke-rumptäckande linne (förstår att ni får hemska syner på näthinnan nu, förträng dessa för att undvika permanenta mardrömmar).
Arvid (mannen som ser allt) satt i soffan och glodde på TV, men fick syn på mina trosor (eller rättare sagt min stjärt) och utbrast förtjust "mamma, dina sådana där stora rör sig när du går, de gungar liksom!".

Kan förtydliga att med "sådana där stora" menade han mina SKINKOR.

Detta påminde mig om många ting. Bland annat att jag verkligen måste börja träna, för såvitt jag vet är det inte direkt inne/hippt/modernt/ med skinkor som GUNGAR (gråt). De skall inte röra sig alls tror jag?? Dessutom måste jag köpa nya trosor samt bränna mina enda par stringtrosor på bål. Målet blir att Arvid våren 2013 skall säga att "mamma, dina sådana där SMÅ rör sig inte ALLS när du går!".

3 kommentarer:

  1. Det fina vädret i veckan ledde till att jag inte körde så många maskiner tvätt och därför fick även jag ta till ett par string. Men aj vad det skavde! Minns inte att det skavde på det sättet för ett par år sedan...

    SvaraRadera
  2. Det är rart med barn och vissa "sanningar" dom väljer att leverera :)

    SvaraRadera
  3. Hahahaha. Du är för rolig du! Kram Jannice.

    SvaraRadera