Bloggen om en trebarnsmammas fabulösa vardag - läs och njut. Jag lever ett högst ordinärt och vanligt svenssonliv, dock med en skimrande guldkant. Åtminstone om ni frågar mig. Är en flitig bloggerska sedan 2007. Älskar min familj och mina vänner. Gift sedan 2010. Hus- och kattägare. Ytterst otränad och en smula sockerberoende. Gillar att skriva, att läsa, att resa och att shoppa.

tisdag 29 maj 2012

Work work work

Uj uj. Detta med jobb alltså. Jag hinner inte med. Har ingen ledig tid alls - känns det som iallafall. Detta med heltid rimmar illa med tre barn. Finns liksom ingen tid över (eller jo, litegrann finns allt...annars hade jag inte kunnat sitta här och blogga hoho).

Huvudet är alldeles proppat av intryck, nya ansikten, nya rutiner och ett förändrat tänk. Trots att jag inte arbetat inom vården alltför länge märker jag hur "inkörd" jag är på vuxna patienter. Svårt. Fast väldigt roligt. Är så himla glad att jag läste vidare, att jag orkade mig igenom utbildningen och att jag fick den här chansen. Är inställd på att det kommer bli tufft, tufft men roligt.

Nu väntar många dagars jobb. Helgen som var blev toppenbra, kommer leva på den länge. Vet inte riktigt när jag är ledig en hel lördag-söndag nästa gång...i juli tror jag? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar