Bloggen om en trebarnsmammas fabulösa vardag - läs och njut. Jag lever ett högst ordinärt och vanligt svenssonliv, dock med en skimrande guldkant. Åtminstone om ni frågar mig. Är en flitig bloggerska sedan 2007. Älskar min familj och mina vänner. Gift sedan 2010. Hus- och kattägare. Ytterst otränad och en smula sockerberoende. Gillar att skriva, att läsa, att resa och att shoppa.

måndag 4 juni 2012

Moussaka

Hej och välkommen till den tristaste bloggen i stan! Suck. Har liksom ingenting att skriva.

1). Jag har jobbat. Och jobbat lite till. Sedan jobbade jag ännu mer.

2). Igår åt vi moussaka. Ingen tyckte att det var så supergott, så när vi blev avbrutna av ett s.k "facetimesamtal" från familjen L piggade detta upp nåt enormt. Pappa J tyckte att vår moussaka såg ut som "en spya". Säger väl allt. No more moussaka.

3). Arvid och Nils har fått kalasinbjudan till lille E. De blev superglada och ville åka iväg direkt! När vi förklarade att partyt i fråga inte äger rum förrän om nån vecka blev de superarga. Häpp!

4). A är jättetrotsig och otrevlig till och från. Som en liten minitonåring. Jag blir förstås fly förbannad och sedan är cirkusen igång.

5) Nisse däremot verkar vara inne i ett bra STIM. Eller hur man säger. Idag sken han som en sol och förklarade att maten jag lagat var "underbar". Sedan sken han ännu mer och erbjöd sig duka av bordet. Antagligen borde jag bli misstänksam. Vad vill han? Vad är han ute efter?

6) Jag har ett vansinnigt sug efter att komma BORT, bort på semester, men som vanligt är inte sommaren min och makens bästa årstid. Antingen jobbar han, eller så jobbar jag. Vi har inte haft gemensam sommarsemester på länge. Får hoppas man kan åka någonstans i vinter. Helst längre bort än Ica Maxi.

7) Imorgon måste jag och barnen gå upp i gryningen för att överhuvudtaget ha en chans att komma någorlunda i tid. Kommer bli en intressant upplevelse. Har lovat kidsen att inte bli stressad, och ämnar att packa iordning allt, lägga fram kläder och förebereda nu ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar