Bloggen om en trebarnsmammas fabulösa vardag - läs och njut. Jag lever ett högst ordinärt och vanligt svenssonliv, dock med en skimrande guldkant. Åtminstone om ni frågar mig. Är en flitig bloggerska sedan 2007. Älskar min familj och mina vänner. Gift sedan 2010. Hus- och kattägare. Ytterst otränad och en smula sockerberoende. Gillar att skriva, att läsa, att resa och att shoppa.

tisdag 5 juni 2012

Oh lord what a day!

Puh.

05:20 Klockan ringer, fort upp, på med kläder, ansikte (smink), upp med håret i någon sorts konstellation. Arvid är vaken, ger honom tröja, byxa och strumpor. Knäpper på kaffebryggaren som jag laddat kvällen före.

05:35 Nisse vaknar, myyycket motvilligt. Öppnar dörren till rummet där L sover.

05:40 L är vaken, står upp i sängen och kikar glatt över kanten.

05:40-05:45 Byter blöja på linnet och klär på henne. Hinkar kaffe.

05:45-06:00 Upptäcker att jag märkligt nog har lite tid över.

06:00 Uppmanar barnen att börja klä på sig. Räcker med jacka och tofflor, thanks GOD. Stuvar in hela skaran i bilen, slänger in handväska och dagiskassen. Försöker ropa in Molle och Harry (våra små luddbollar aka ragdolls) utan resultat. Låser dörren, kommer ihåg att jag glömt mobilen, låser upp igen, hämtar det jag missat, ut igen och iväg.

06:20 Framme på dagis, fröken är redan där. In med barnen, packar upp och hejdå. Wrooom iväg till sjukhuset. Letar parkering, hittar parkering, parkerar åt h-lvete snett, går in och byter om. Stämplar in 06:50.

Jobb jobb jobb och så ut från sjukhuset vid 16:00, hämtar barn, fixa middag...

Puh. Nämnde jag att jag skall dricka vin på torsdag?

3 kommentarer:

  1. Vin är du sannerligen värd ;o) jag med tror jag så det får det bli ! kram på dig stumpan!
    Mamman i haga

    SvaraRadera
  2. Haha! Fetinggratulationer låter... Fett! Gillert! :-) men present behöver du inte köpa ju! hoppas vi kan styra upp nån form av träff snart. Kramkram.

    SvaraRadera
  3. Drick en hel flaska du :-D/Kram grannen M

    SvaraRadera