Bloggen om en trebarnsmammas fabulösa vardag - läs och njut. Jag lever ett högst ordinärt och vanligt svenssonliv, dock med en skimrande guldkant. Åtminstone om ni frågar mig. Är en flitig bloggerska sedan 2007. Älskar min familj och mina vänner. Gift sedan 2010. Hus- och kattägare. Ytterst otränad och en smula sockerberoende. Gillar att skriva, att läsa, att resa och att shoppa.

tisdag 12 juni 2012

No more kräk?

Förstår att ni nästan avlider av nyfikenhet över hur det gick med vårt kräkande. Och jorå, denna helgen gick i spyornas tecken. Alla utom jag blev sjuka. Själv har jag jobbat fredag till tisdag och inte hunnit tänka på så mycket annat än navelkatetrar, droppräkning, amning och nålsättningar. När jag kom hem vid halv elva i lördagskväll låg B på soffan i fosterställning och kved. Magsjuka (?) och 39-gradersfeber, samt ensam hela eftermiddagen/kvällen med tre ungar. Sånt tär på krafterna. "Du skulle ringt!" fick jag fram, men nädå. "Det gick bra..." svarade Den Ynklige med liten röst.

Nåväl, nu är alla (ta i trä) friska sedan ett par dagar tillbaka. Och idag är jag LEDIG. Fördelen med att jobba mycket är att man uppskattar sin ledighet otroligt mycket. Jag skall verkligen försöka njuta. Huvudet känns proppfullt av kunskap, fakta och information. Snart är det dags att avsluta brevidgången och börja arbeta själv. Som neonatalsköterska. Wow!! Jag är fullkomligt vettskrämd, livrädd och supernervös.

Anyway; ledig onsdag!! Vi skall börja med att åka till A och äta jordgubbstårta. Sämre kan man ha't.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar