Bloggen om en trebarnsmammas fabulösa vardag - läs och njut. Jag lever ett högst ordinärt och vanligt svenssonliv, dock med en skimrande guldkant. Åtminstone om ni frågar mig. Är en flitig bloggerska sedan 2007. Älskar min familj och mina vänner. Gift sedan 2010. Hus- och kattägare. Ytterst otränad och en smula sockerberoende. Gillar att skriva, att läsa, att resa och att shoppa.

tisdag 9 oktober 2012

Arla morgonstund

Idag har jag planerat såpass väl att jag sitter här påklädd och sminkad kl 05:30. Väskan är packad, kaffe har jag i glaset och snart skall jag starta bilen. Ett av tre barn är påklätt och redo för dagis. De två andra sover.

Sådana här tidiga, stressiga morgnar är rätt pissiga faktiskt. Krävs minutiös planering helt klart. Linnea kommer smälla av när jag traskar in och skriker godmorgon; hon gillar sovmorgnar. Kl 06:20 måste vi vara på plats på dagis och då håller vi tummarna att barnens fröknar inte försovit sig...eftersom jag i princip kommer kasta in kidsen och sedan köra racer till jobbet för att börja min dag där kl 07:00.

Gäsp.

Dricker kaffe och försöker andas. Snart väntar gråt och skrik och tandagnisslan. Önskar det fanns möjlighet att börja...halv åtta, men så är icke fallet.

2 kommentarer:

  1. Usch, jag fasar lite inför att börja jobba. Vet inte hur jag ska lyckas lämna på två olika ställen 06.30 på hammarö (de vägrar öppna innan...) Och sen hinna till jobbet till 0645. Hm. Har du fått dispens att börja senare? Hur gör man? Lider med dig. Nattpassen kunde vara till kvart över sju halv åtta istället... Så kunde man väl ronda lite senare istället... Jag fattar inte varför vi börjar kvart i sju, är det någon kvarleva från florence tid?

    SvaraRadera
  2. Usch- det där med att veta att "nu blir det gråt o skrik" är sen värsta känslan (här handlar d iofs oftast om att väcka Lisa när hon sover middag...inte lika jobbigt som på morgonen!)

    Förlåt men när man läser om din situation med alla tider och all planering så känns mitt öiv lite enklare :)

    Du är en stjärna!

    Kram!

    SvaraRadera