Bloggen om en trebarnsmammas fabulösa vardag - läs och njut. Jag lever ett högst ordinärt och vanligt svenssonliv, dock med en skimrande guldkant. Åtminstone om ni frågar mig. Är en flitig bloggerska sedan 2007. Älskar min familj och mina vänner. Gift sedan 2010. Hus- och kattägare. Ytterst otränad och en smula sockerberoende. Gillar att skriva, att läsa, att resa och att shoppa.

lördag 20 oktober 2012

Skilsmässa, bio och nattarbete

Jag har gått upp efter nattjobb, blev bara ungefär två timmars sömn vilket ju är lite...snålt. :) Huvudet känns som om det körts tio varv i tvättmaskinen. Dessutom har min planering kommande veckan fallerat totalt eftersom jag vandrat runt och inbillat mig att det är vecka 43 nu. Så är icke fallet. Verkligen ett i-landsproblem men det ställer till rätt mycket röra i planeringen. Nåväl, två nätter av två är avklarade. Well done.
Igår sov jag hela dagen. B och Linnet var iväg på ärenden. De åkte till det lokala köpcentrat där L fick springa fritt (oh lord). Sedan fikade de. I cafeet satt ett gäng andra föräldrar, mestadels pappor, och en av dem frågade B om han "också var skild". Nä, svarade B. Tydligen var det ett litet gäng med skilsmässopappor som samlades och fikade med jämna mellanrum. Vad bra sade jag, då vet du vart du kan vända sig om det skiter sig mellan oss höhö. Sedan skrattade jag rått. B skrattade inte alls, han såg mest rädd ut.
A och N var på bio med Susanne. Hon ringde i torsdagskväll och kollade om de hade lust att gå med. Sådant gör mig så himla glad i hjärtat att jag inte vet var jag skall ta vägen. En vuxen människa som har massor på agendan men som trots det VILL umgås med mina barn och som aktivt ringer och bokar in något kul. Himmel. När jag kom hem i fredagsmorse vid åtta mötte Arvid mig i dörren. Liten och smal med spindelmannenkalsonger (fy fan vad jag hatar den gubben, men så länge han håller sig på kalsongerna är det väl ok). Håret stod rätt ut och ögonen var uppspärrade. "Jag är så UPPSPELT mamma, jag skall på bio med Susanne...jag och Nils, själva!!". De såg Modig. Och de tog till och med på sig 3D-glasögonen.

<3
Hur som haver, fick sova gott ensam hemma heeela dagen till fyra. Sen kom barnen hem med S och vi käkade mat. Anna och barnen kom också en stund. Och därefter åkte jag till bebisarna. En väldigt fin fredag.

1 kommentar:

  1. Susanne är en riktig pärla! Verkligen en sann vän! Kan meddela att jag erbjöd din son lite Spiderman klistermärken som han glatt tog emot :-) kram från mig!

    SvaraRadera