Bloggen om en trebarnsmammas fabulösa vardag - läs och njut. Jag lever ett högst ordinärt och vanligt svenssonliv, dock med en skimrande guldkant. Åtminstone om ni frågar mig. Är en flitig bloggerska sedan 2007. Älskar min familj och mina vänner. Gift sedan 2010. Hus- och kattägare. Ytterst otränad och en smula sockerberoende. Gillar att skriva, att läsa, att resa och att shoppa.

söndag 26 augusti 2012

26/8-12

Barnkalas, fotbollsträning, utflykt med kompisar, husgrejeri...helgerna går fort och nu är det söndag. Nisse leker jage med en Linnea som skriker högt av förtjusning, Arvid spelar fotbollsspel på Playstation.

Det har varit en fin helg.

En parantes: Jag avskyr lekprogram på TV, har exempelvis aldrig sett Lets Dance och HATAR Gladiatorerna och liknande. Häromdagen fick A och N sitta uppe och kolla på Fångarna på Fortet. Ett av mina största hatobjekt här i livet. Nisse blev dock helt trollbunden och hejade frenetiskt på det blå laget. När en av de småväxta hjälpredorna (ni vet, de kortvuxna små männen som är med och hjälper till) dök upp i rutan tittade Nils mycket intresserat. Sekunden efter blev den kortvuxne (dvärg skall man ju inte säga) ivägskickad någon annanstans och sprang iväg. Nils skvatt till och utbrast förvånat "oj, han lever!!".

Hehe. Inte helt politiskt korrekt men kul ändå.

3 kommentarer:

  1. Av någon underlig anledning så är Lucas helfrälst i Fångarna på fortet... Även han har lite funderingar ang. de kortväxta personerna men N:s kommentar tar priset :D

    SvaraRadera
  2. Lovis fick se Fångarna för första gången hon med... Trodde hon skulle däcka innan första reklamen med tanke på den hårda veckan men icke!
    - Om det här bra programmet gick hela natten skulle jag vara vaken!, konstaterade hon med tindrande ögon. Och tänk att "kortväxta" fanns på riktigt! Och tigrar... Och en skatt, och spindlar med lappar på...
    Ska vi knö ner henne och Nisse i samma soffa någon fredag så tömmer vi en vinare under tiden ? :)

    SvaraRadera