Bloggen om en trebarnsmammas fabulösa vardag - läs och njut. Jag lever ett högst ordinärt och vanligt svenssonliv, dock med en skimrande guldkant. Åtminstone om ni frågar mig. Är en flitig bloggerska sedan 2007. Älskar min familj och mina vänner. Gift sedan 2010. Hus- och kattägare. Ytterst otränad och en smula sockerberoende. Gillar att skriva, att läsa, att resa och att shoppa.

torsdag 2 augusti 2012

Jobbnatt och rolig kväll

Vaknade nyss till ett tomt hus och vet icke var de andra är någonstans. Känner mig ganska groggy efter i princip två pass på raken på jobbet. Puh vilken natt. Tycker det är superläskigt och jätteroligt och lite jobbigt på samma gång. Så mycket finns att lära sig, allt (typ) man tidigare kunnat om vuxna patienter passar ju inte in på barn.. Trots att det är tufft att vara helt NY ångrar jag ingenting. Har ändå slitit i två år för min utbildning och upplever att det är detta jag vill göra. Längtar dock lite tills jag kan känna mig tryggare på jobbet, lite mer säker och erfaren.

Nu skall jag samla ihop mig själv, och sedan väntar en alldeles egen kväll för mig och Arvid! I helgen är det Nisses tur. Ibland måste man få en förälder helt för sig själv. De är ju så stora nu. Stora grabbar som leker med kompisar, spelar fotboll (och håller stenkoll på vilken klubb de själva skall spela i om några år...hello CASH for mummy, höhö) och klarar massor själva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar