Bloggen om en trebarnsmammas fabulösa vardag - läs och njut. Jag lever ett högst ordinärt och vanligt svenssonliv, dock med en skimrande guldkant. Åtminstone om ni frågar mig. Är en flitig bloggerska sedan 2007. Älskar min familj och mina vänner. Gift sedan 2010. Hus- och kattägare. Ytterst otränad och en smula sockerberoende. Gillar att skriva, att läsa, att resa och att shoppa.

tisdag 14 augusti 2012

Värsta bästa festen

Kommer inte ihåg att blogga längre, så mycket annat som skall fixas/göras/ordnas med. Vår sommar har varit enormt pusslig och trixig. Minst sagt. Känner mig trött i både kropp och själ.

Nu i helgen var vi bjudna på kräftskiva, jag och B. Värdinnan är en klok kvinna som skickade ut inbjudningar TIDIGT, ett måste för att familjen S skall få ihop det. Spontana inbjudningar typ dagen innan funkar inte för oss här hemma.
Och tro't eller ej, vi lyckades få ihop det. Fixade både barnvakt över natten samt turbyte på jobbet (INTE det lättaste). Jobbade dagtur bland bebisarna och sedan hem för dusch och tillfixning. Tog emot barnvakten, gav instruktioner och stack därefter iväg på kalas. Hade så otroligt kul, bara så du vet M. Har liksom missat att tacka. Tänk er en helt galen kväll och natt med blinkande discolampor, vansinnesdans i ladan till tre på natten (minst!), dunkande musik (alla önskade olika låtar och följdaktligen blev det kaos framför datorn och ljudanläggningen), groggblandning, drinkkastning...puh. Alltihop blev så himla lyckat kort sagt. Vi hade superkul!!

Dagen efter blev ju mindre skoj förstås eftersom jag skulle iväg och jobba. Blev både panodil, cola och resorb samt en halvtimmes powernap innan jag släpade mig iväg.

Fast det var värt det. Uuuu vad kul vi hade. Längtar redan till nästa år, om nu värdparet orkar med. Isåfall skall jag ordna barnvakt TVÅ nätter så vi slipper stressa iväg. Lovar att kompensera dig för obefintlig hjälp med städning kära du!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar