Bloggen om en trebarnsmammas fabulösa vardag - läs och njut. Jag lever ett högst ordinärt och vanligt svenssonliv, dock med en skimrande guldkant. Åtminstone om ni frågar mig. Är en flitig bloggerska sedan 2007. Älskar min familj och mina vänner. Gift sedan 2010. Hus- och kattägare. Ytterst otränad och en smula sockerberoende. Gillar att skriva, att läsa, att resa och att shoppa.

onsdag 22 augusti 2012

Brio Sitty

Såg att de har erbjudande på Brio Sitty på Barnens Hus. Vi skulle vilja ha en sulky åt Linnet. Har haft Quinny Zapp tidigare men de funkade inte härute i vår "lantliga miljö" hoho (läs grus och lera och hästskit). Så vi sålde dem. Nu letar jag efter en sulky med lite mer rejäla hjul, att ha dels ute på promenader och dels i stan. När vi var utomlands hyrde vi sulky, det var supersmidigt. Nästa gång vi åker kommer vi göra så igen.

Undrar om det är ondöigt med en sulky? Fast nä. Barnvagnen blir ju ganska stor och åbäkig att släpa med. Plus att jag vill spara den om vi får fler barn, den är ju helt ny. Egentligen skulle jag vilja ha en liten sulky i någon knallig färg, fast orka. Brio skall vara bra.

2 kommentarer:

  1. Åh, jag hade både brio och emmaljungas helt vanliga, basic sulky. (Blev tre stycken genom åren, nästan lika, pga år mellan barn samt ett stycke irriterande stöld). Suveräna. Går i vått och torrt, över stock och sten och det syns inte på dom, ens efter flera år. (Vi tog dessutom bort "korgen" under höst och vinter!)Och vi hade med den länge, otroligt bra att lägga packning i sen när ingen vill åka mer =)

    SvaraRadera
  2. Ps, jag märkte ingen skillnad mellan de märkena alls.

    SvaraRadera