Bloggen om en trebarnsmammas fabulösa vardag - läs och njut. Jag lever ett högst ordinärt och vanligt svenssonliv, dock med en skimrande guldkant. Åtminstone om ni frågar mig. Är en flitig bloggerska sedan 2007. Älskar min familj och mina vänner. Gift sedan 2010. Hus- och kattägare. Ytterst otränad och en smula sockerberoende. Gillar att skriva, att läsa, att resa och att shoppa.

torsdag 2 augusti 2012

Det där med semester...

Blidde inte så mycket gemensam semester i år alls. Meningen var att B skulle vara ledig denna och nästa vecka. Nu önskar (kräver) de hans närvaro så det blir väl bara en veckas ledighet. Jag jobbar massor både denna och nästa vecka. Fick alltså (tadaaa!) noll gemensam ledighet. Hoppas på lite ledighet TILLSAMMANS i vinter. Jag har semester om några veckor, men då arbetar ju B. Bara i-landsgnäll detta och vi visste att sommaren (återigen!) skulle medföra sånt här, men ändå. Lite tråkigt känns det allt när "alla andra" är lediga ihop i X antal veckor. Lite trist att det alltid skall behövas folk på sommaren. Vi hade faktiskt planerat rätt bra men så skiter sig alltihop och man får hetsjaga barnvakt istället. :(

Å andra sidan är man så van vid detta nu. Och det finns betydligt värre saker!!

Fast man behöver ladda inför vår sjuhelvetes långa vinter, så är det bara. Den här sommaren har dock regnat bort känns det som, vilket medför att det inte känns lika ledsamt att inte bli lediga ihop. Se så glad Nisse ser ut där han står påbyltad i hallen!! (...) I år har jag tre ytterst rörliga små väsen att hålla reda på. Tre livliga barn som både går och springer (i och för sig...tack gud för det!). Kan se mig själv ligga och kräla på hallgolvet i en hög med vantar, skor och en arg Linnet. :) Blir grejer det, en kall decembermorgon vid femtiden. Tre ungar att lämna på dagis senast klockan 06:30, sedan off to jobbet med raketfart. Häpp!! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar