Bloggen om en trebarnsmammas fabulösa vardag - läs och njut. Jag lever ett högst ordinärt och vanligt svenssonliv, dock med en skimrande guldkant. Åtminstone om ni frågar mig. Är en flitig bloggerska sedan 2007. Älskar min familj och mina vänner. Gift sedan 2010. Hus- och kattägare. Ytterst otränad och en smula sockerberoende. Gillar att skriva, att läsa, att resa och att shoppa.

torsdag 27 september 2012

Babbel & bajs

"Nisseeeee, Nisseeeee, Nisse" hör man just nu här hemma rätt ofta. Det, eller "Avviiiiiid". Linnet ropar på sina bröder. Hon härmar det vi säger och har sina egna ord och uttryck.

Puppi = pippifågel.

Vovvov = hund. Åh, Linnea älskar hundar. Häromdagen träffade vi en mops som hette Sixten i djuraffären. Linnea stalkade Sixten hela besöket.

Bapp = napp.

Katt = katt.

Näll = snäll.

För övrigt har det kommit rätt många ord på sistone. Hon verkar förstå det mesta vi säger. Sedan ett tag tillbaka säger hon till precis innan hon bajsar. Kul för er att veta va? Skriv gärna upp detta någonstans. Visserligen händer det ju inte varje gång, men väldigt ofta. Hon brukar klappa sig på rumpan och säga "bassss", därefter antar hon en plågad min och fem minuter senare måste man byta blöjan från helvetet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar