Bloggen om en trebarnsmammas fabulösa vardag - läs och njut. Jag lever ett högst ordinärt och vanligt svenssonliv, dock med en skimrande guldkant. Åtminstone om ni frågar mig. Är en flitig bloggerska sedan 2007. Älskar min familj och mina vänner. Gift sedan 2010. Hus- och kattägare. Ytterst otränad och en smula sockerberoende. Gillar att skriva, att läsa, att resa och att shoppa.

torsdag 13 september 2012

Work work work

Känner mig som tagen ur en zombiefilm när jag vacklar upp vid tretiden. Puh. Hade gärna velat sova längre men idag blev det tidig väckning. Min kompis Susanne har sovit hos barnen, är så enormt tacksam! Utan henne hade denna sommaren inte gått ihop. Är så väldigt glad för all hjälp vi fått av diverse vänner och familj. Känner dock att detta eviga pusslande inte funkar längre, nu tänker jag gå ned i tid! Jag har tre små barn och det tär på krafterna att behöva ordna barnvakt stup i kvarten. Jag vill ha barnvakt för att kunna gå på bio! Inte för att jobba. Är glad att jag har möjligheten att kunna minska min arbetstid. Har lite lätt ångest över att berätta för chefen men det är ju min lagliga rätt. Vill ha mer tid för barnen, en lugnare och enklare vardag, ett lugnare liv. :)

Nåväl, jag har möjlighet att jobba mindre. Tänker ta den chansen. Tack vare peppande ord från vänner och fina kollegor känns det lite lättare att slänga iväg det där mailet nu ikväll. Frågan är hur mycket/lite man skall jobba. Vad är lagom? Vad passar just oss? Har dålig koll på hur många pass X antal procent är. Känner mig hur som haver nöjd med att ha bestämt mig.

1 kommentar:

  1. 75% helt klart! Sååå värt det Kerstin, och du tänker helt rätt tycker jag :) Klok som en bok som vanligt!

    Kan inte du inboxa mig lite mer info om städhjälpen? Är oxå sugen på lite avlastning.

    Åsså ber jag tusen gåner om ursäkt över det plötsliga WF-avslutet, men jag genomgick svårt detox och helt plötsligt kan jag hålla koll på vad som händer i tv-program och filmer. Sååå skönt att bli av med ännu ett beroende (hur trebligt det än var)! :D

    SvaraRadera