Bloggen om en trebarnsmammas fabulösa vardag - läs och njut. Jag lever ett högst ordinärt och vanligt svenssonliv, dock med en skimrande guldkant. Åtminstone om ni frågar mig. Är en flitig bloggerska sedan 2007. Älskar min familj och mina vänner. Gift sedan 2010. Hus- och kattägare. Ytterst otränad och en smula sockerberoende. Gillar att skriva, att läsa, att resa och att shoppa.

tisdag 11 september 2012

Var är bajset?

Tisdageftermiddag. Linnet står och pressar allt vad hon kan vid TV:n. Martin och Nils ser på film, Arvid spelar Fifa på Playstation.

Jag: Var är nappen Linnea??

Linnet (pekar på nappen som ligger på soffan): Bapp.

Jag: Braaaaaa Linnea!! NAPP! (sägs med jätteöverdriven, uppmuntrande röst)

Linnet: Bapp.

Jag: Men var är BAJSET då, Linnea? Vaaaaar ääär bajset? (nu kollar grannen Martin lite tvivlande på mig, typ "åh-gud-vad-säger-tanten-minen").

Linnet (klappar sig på rumpan): Bass.

Jag: BRAAAAA Linnea!! DÄR är bajset! Åh vad du är DUKTIG!!

Nu tittar både Nils och Martin på mig. De ser väldigt skeptiska ut. Nästan lite rädda. Själv tänker jag att det inte är så konstigt att hjärnan blir mos när man får kiddosar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar