Bloggen om en trebarnsmammas fabulösa vardag - läs och njut. Jag lever ett högst ordinärt och vanligt svenssonliv, dock med en skimrande guldkant. Åtminstone om ni frågar mig. Är en flitig bloggerska sedan 2007. Älskar min familj och mina vänner. Gift sedan 2010. Hus- och kattägare. Ytterst otränad och en smula sockerberoende. Gillar att skriva, att läsa, att resa och att shoppa.

tisdag 18 september 2012

Flytt & feber?

Känner mig helt slut i kropp och själ. Kom hem efter nattjobb och mådde superilla samt kände mig febrig. Har sovit uruselt på sistone och då är det inte hejdundrans kuligt att jobba natten, hähä. Mår fortfarande dåligt men sov rätt okey idag vilket hjälpte mycket.

Vi har haft fullt hus exakt hela helgen - barn, vuxna och hundar all over. Vi har burit, målat, snickrat, städat, krattat, ätit pizza, sett på Fångarna på Fortet, druckit vin, städat lite till och snickrat ännu mer.Tack snälla ni. Från djupet av mitt hjärta. Skriver inte mer än så för jag tror ni förstår hur otroligt glada och tacksamma vi är. Hade egentligen inte tänkt att skriva något i bloggen men eftersom jag vill undvika spekulationer så blir det en rad ändå. Vår famillj står inför eventuellt inför en stor förändring, vårt älskade hus ligger ute till försäljning. Lite på prov sådär. Vi har inte bråttom, även om själva processen har gått fruktansvärt fort. Hittade en mäklare som vi trivdes med och han tyckte - trots dåliga tider och leriga åkrar (hoho) - att vi skulle köra. Vi hade aldrig klarat att färdigställa allting utan släkt och vänners hjälp.

Var vi hamnar vet vi inte än. Förmodligen blir det flytt till något (mycket) mindre i väntan på Rätt Boende. Detta kan ta tid, eftersom vi behöver många sovrum. De flesta hus är anpassade för mindre barnfamiljer. Dum som jag är önskar jag ju mig ännu en bebis. :) Vi funderar även på att bygga hus, nåt som också måste planeras noga och tar lång tid.

Har som sagt inte bråttom, vi ser detta mer som ett test. Vi älskar vårt hus och det skär i hjärtat att eventuellt lämna över det i någon annans händer. Skulle ingen vara intresserad tar vi det med jämnmod. Vi har som sagt inte bråttom. Que sera, sera, eller hur man säger.

1 kommentar:

  1. Jonas berättade att ert hus ligger ute fpr försäljning och så går jag in här och inser att det är sant! Men ni blir kvar här i trakterna, right?? snälla, när tid finnes (OM tid finnes?) kan vi väl försöka ses snart!? Kramkram fina.

    SvaraRadera