Bloggen om en trebarnsmammas fabulösa vardag - läs och njut. Jag lever ett högst ordinärt och vanligt svenssonliv, dock med en skimrande guldkant. Åtminstone om ni frågar mig. Är en flitig bloggerska sedan 2007. Älskar min familj och mina vänner. Gift sedan 2010. Hus- och kattägare. Ytterst otränad och en smula sockerberoende. Gillar att skriva, att läsa, att resa och att shoppa.

tisdag 11 september 2012

Fönster och en massa annat dravel

När vi ändå är inne på hushållsnära tjänster; strax under 1000 spänn kostar det att få alla våra fönsterrutor putsade. Och då har vi ganska många fönster. Inte överdrivet, men ändå. Förmodligen skulle det ta mig 110 år att tvätta dem allihop. Fönsterkillen gör tar väl rubbet på ett par timmar.

Very praktiskt.

För övrigt har vi en katt som heter Titti. Titti är snäll, lite väl närgången ibland och en mästare på att döda andra, mindre djur. Arvid ropade nyss att "mamma, visst rimmar Titti på FITTI?". Eftersom jag är en Mycket Barnslig Människa började jag fnissa, men fick sedan tillstå att ja, Titti rimmar på Fitti. Och på en hel mängd andra ord!! Tyvärr tyckte Arvid och Nils att "Fitti" var det roligaste rimmet.

Nu känner jag mig rätt mör efter en lång dag med jobbmöte, regn och konstiga rimord. Vill placera mig i soffan och se på superkonstiga Gunilla. Kl 21:00, TV3. Och nej, jag skäms inte ett dugg för att jag glor på s.k skräp-TV. Jag är nog den minst finkulturella människa som finns. Tittar gladeligen på dokusåpor, har noll koll på fiiina, svåra filmer eller kultur i allmänhet. Är så himlans nöjd med Wordfeud och DVD-boxar. Fram för fulkultur!

1 kommentar:

  1. Hm, vi betalar runt en femhundring.... Vill du ha numret till den firman, så är det bara du hör av dig!! Kram

    SvaraRadera