Bloggen om en trebarnsmammas fabulösa vardag - läs och njut. Jag lever ett högst ordinärt och vanligt svenssonliv, dock med en skimrande guldkant. Åtminstone om ni frågar mig. Är en flitig bloggerska sedan 2007. Älskar min familj och mina vänner. Gift sedan 2010. Hus- och kattägare. Ytterst otränad och en smula sockerberoende. Gillar att skriva, att läsa, att resa och att shoppa.

måndag 10 september 2012

Livspussel

Varje enskild familj har sitt livspussel. Vissa pussel är lite svårare än andra. Vår familjs alldeles egna pussel är lite trixigt ibland. Tack och lov på grund av triviala skitsaker, men ändå. Och innan du pusslat ett likadant pussel som jag gör tycker inte jag att du har någon som helst rätt att ifrågasätta mina beslut. Har du inte levt mitt liv har du ingen som helst aning om hur min vardag ser ut.

Jag och min man fattar beslut som vi hoppas och tror kan gagna vår familj. Underlätta vår vardag. Vissa beslut är lätta att ta, andra svåra och jobbiga. Vi försöker att inte bara se till nuet, utan även till framtiden. Jag är en planeringsmänniska av ganska stora mått. Är också pessimist men försöker också att vara realist. Ibland gör det ont att vara realistisk. Sanningen svider.

Vill även tillägga att vi fakiskt pratar med varandra här hemma. Hela tiden! Och trots att det kan verka jäääättekonstigt diskuterar vi FAKTISKT inte allt vi tjatar om med andra. Vissa saker stannar mellan dessa väggar. Vissa saker kan faktiskt ha stötts och blötts i flera år utan att någon annan än jag och maken är insatta.

Så är det. Allt jag försöker göra är att underlätta mitt liv. I en stad 30 mil från min familj. Med skiftjobb, man som är borta och tre små barn mellan ett och fem år.

Skall det vara så jävla svårt att förstå?



3 kommentarer:

  1. Kärlek till dig! Ingen annan än ni vet vad som är bäst för er.

    SvaraRadera
  2. Hade skrivit en lång kommentar (på mobilen dessutom) som verkade ha försvunnit när jag skulle posta den. Ville mest säga att du gör ett KANONJOBB! Kram på dig vännen.

    SvaraRadera
  3. Vet inte vem du skriver detta till men uppenbart är du den normala - som planerar utifrån Ert Liv, Er situation. Den som planerar utifrån hur andra har det eller hur andra gör måste ha en skruv lös =)
    Att gifta par dessutom diskuterar saker utan andras inblandning tycker jag också är riktigt sunt, en second opinion kan man be om om man behöver annars kör man väl efter vad de två hjärnorna har komit fram till, tillsammans, som det team det är tänkt att vara.

    SvaraRadera