Bloggen om en trebarnsmammas fabulösa vardag - läs och njut. Jag lever ett högst ordinärt och vanligt svenssonliv, dock med en skimrande guldkant. Åtminstone om ni frågar mig. Är en flitig bloggerska sedan 2007. Älskar min familj och mina vänner. Gift sedan 2010. Hus- och kattägare. Ytterst otränad och en smula sockerberoende. Gillar att skriva, att läsa, att resa och att shoppa.

söndag 13 november 2011

Amningsstopp?

Idag vaknade vi sju ungefär. Helt ok. Gav bebisen mat en gång i natt, vet inte när. Det är den där nattmatningen jag vill få bort. Mindre än en vecka kvar till julfest med mannens arbete. Tänkt att barnen skall vara hos mormor och morfar då. Tänk att jag skall kunna vara med och partaja. Wihooo. Tror dock inte det kommer gå. Isåfall måste mycket hända under de kommande veckorna.

Så himla lätt att amma. Maten är alltid med, tröst, mys, inget spill och inget söl. Jämfört med vanligt käk. Köket ser ut som ett bombnedslag efter VARJE måltid. För att inte tala om ungen själv.

Vi får väl se. Det kommer fler kalas, men inte ofta man blir bjuden på övernattning, trerätters och fri bar. Har snart ammat i sex månader och varken orkar eller vill längre. Trots att det är så smidigt. Frågan är bara hur man slutar. Flaskan är inte så jättepopulär här hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar