Bloggen om en trebarnsmammas fabulösa vardag - läs och njut. Jag lever ett högst ordinärt och vanligt svenssonliv, dock med en skimrande guldkant. Åtminstone om ni frågar mig. Är en flitig bloggerska sedan 2007. Älskar min familj och mina vänner. Gift sedan 2010. Hus- och kattägare. Ytterst otränad och en smula sockerberoende. Gillar att skriva, att läsa, att resa och att shoppa.

tisdag 29 november 2011

Monster

Aaah! Imorse när jag tittade i spegeln såg jag ett ohyggligt monstrum, med håret på ända och rödkantad blick. Blev en smula förskräckt tills jag insåg att jag tittade på mig själv.

Tänk vad en natts obefintlig sömn kan göra med utseendet! Fascinerande!

Nu blir det väckning av liten bebis - sova skola hon göra senare, nämligen efter nio, då de andra telningarna lämnats på förskolan. Jag - är - så - trött. Thank God for coffee!*

*Om mina inlägg är felstavade skyller jag ALLT på vår dator - tangentbordet är kasst. Funderar på att önska mig en riktigt dyr klapp av maken i julklapp, nämligen en Ipad. Frågan är bara om man orkar blogga från en sådan eller om det är bättre att satsa på en ny dator?

2 kommentarer:

  1. Beror ju på vad du ska ha Ipaden till, men jag tror ju helt klart på en ny dator. Om du reser omkring mycket kanske ipaden är smidigare, men annars måste den ju vara väldigt mycket jobbigare att skriva på. Jag tycker iochförsig att ipaden är ett så otroligt skapat behov, och lite anti den. Kan liksom inte se vad man ska ha den till när man har en smartphone och en bärbar dator. (Som naturligtvis också är skapade behov, men fyllde ändå någon form av syfte när de kom). Men vad vet jag, den kanske är jättebra... om inte annat för barnen att titta på film på när man flyger (om man vågar låta barnen ha den). :-) KRAM

    SvaraRadera
  2. Hej tillbaka! kul med ny blogg, gillar!

    SvaraRadera