Bloggen om en trebarnsmammas fabulösa vardag - läs och njut. Jag lever ett högst ordinärt och vanligt svenssonliv, dock med en skimrande guldkant. Åtminstone om ni frågar mig. Är en flitig bloggerska sedan 2007. Älskar min familj och mina vänner. Gift sedan 2010. Hus- och kattägare. Ytterst otränad och en smula sockerberoende. Gillar att skriva, att läsa, att resa och att shoppa.

lördag 26 november 2011

Fulfasen

Just nu är jag inne i en s.k fulfas. Med det menas en period i livet när man känner sig...extra ful.

Suck.

När jag tittar på gamla kort, alltså kort som är omkring tre år eller så, tycker jag att jag ser otroligt mycket mer sliten, gammal och trött ut. Det tar visst på krafterna att få flera barn tätt. Hm. Dessutom hinner jag aldrig rå om mig själv. Jag hinner aldrig gå och klippa mig, massage är det inte tal om (därav taskig hållning och ond rygg) och jag smörjer mig i ansiktet med nån billig kräm från mataffärens hyllor. Kläder köper jag sällan och de jag har tycker jag sitter dåligt. Dessutom inbillar jag mig (?) att min rumpa expanderat sedan jag fick Bebisen. Den har liksom...ändrat form, vidgats på något sätt. Får man bredare höfter när man fått barn? Tidigare har jag inte noterat detta, men nu börjar jag ana oråd.

(Man får hoppas det bara är fel på vår spegel eller så. Samt att alla gamla plagg i garderoben krympt/ändrat passform).


Kanske dags att ta tag i det här förfallet? Beställa klipptid, önska sig en ansiktsbehandling i julklapp av maken samt köpa lite dyra lyxkrämer? En sak är klar, om inte åtgärder sätts in i detta nu kommer både utseendet och självförtroendet vara nere på bottennivå inom en snar framtid. Borde väl köra lite LCHF medan jag ändå håller på. Alternativt sluta äta helt. Synd bara att det är jul nu. Och jul = mycket mat. Svält går liksom inte ihop med lussekatter, marsipangrisar och ris a la malta.

Man borde åtminstone ta sig tid att gå och klippa sig. Kan ju börja så. Samt be maken ta hand om kreditkortet vilket gör inköp av Aladdinaskar och marsipan omöjligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar