Bloggen om en trebarnsmammas fabulösa vardag - läs och njut. Jag lever ett högst ordinärt och vanligt svenssonliv, dock med en skimrande guldkant. Åtminstone om ni frågar mig. Är en flitig bloggerska sedan 2007. Älskar min familj och mina vänner. Gift sedan 2010. Hus- och kattägare. Ytterst otränad och en smula sockerberoende. Gillar att skriva, att läsa, att resa och att shoppa.

tisdag 15 november 2011

Min egen blogg och dess REGLER.

Fördelen med att ha en blogg som bara JAG läser är många. Har jag märkt. Bland annat behöver man inte känna stress när man inte hinner blogga. För det gör jag inte just nu. Dagarna går i ett, vi hittar på saker varje dag och vips så är det kväll.

Nackdelen är ju helt klart att man saknar alla fina läsare. :(

Det som är och kommer förbli annorlunda med denna blogg är bland annat...

Inga bilder där man ser barnens ansikten.
Inga detaljer om mig, sambon, barnen eller vår familj. Inte alltför privat eller utlämnande!
Jag kommer inte skriva exakt vad vi gör, när vi gör det och hur vi gör det. ;) Våra vänner kommer fortfarande figurera i bloggen men på ett annorlunda sätt.

Jag hoppas också att jag fortfarande kommer kunna skriva på samma ärliga och raka sätt. Inget rosa fluff med andra ord. Jag har slutat läsa vissa storbloggar eftersom jag inte tycker de ger mig något. Jag letar istället efter bloggar som jag verkligen tycker om och som får mig att skratta. Här hemma lever vi ständigt i ett mindre kaos, där någon grinar eftersom han inte vill ha långärmad tröja på sig samtidigt som en annan bajsar ned sig och en tredje pysslar med lego. Någon spelar Wordfeud trots att köksbordet fortfarande är oavtorkat. Nån kanske dammsuger, byter en blöja eller shoppar. Vår verklighet är full av smulor, och jag tyar inte längre läsa bloggar som visar upp en extremt polerad och dammfri sida av småbarnslivet. Ren lögn anser jag, en snygg sådan, visst, men still a LIE. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar