Bloggen om en trebarnsmammas fabulösa vardag - läs och njut. Jag lever ett högst ordinärt och vanligt svenssonliv, dock med en skimrande guldkant. Åtminstone om ni frågar mig. Är en flitig bloggerska sedan 2007. Älskar min familj och mina vänner. Gift sedan 2010. Hus- och kattägare. Ytterst otränad och en smula sockerberoende. Gillar att skriva, att läsa, att resa och att shoppa.

onsdag 9 november 2011

Vem är då jag?

Tja, det skulle vi inte berätta. Det räcker med att säga...

...sockerberoende (gud va omodernt i dessa LCHF-tider!). Modeintresserad. Vill ha fint hemma men är skitkass på inredning. Hatar att laga mat, iallafall under press. Bakar aldrig - är stamkund hos ICA:s bageriavdelning. Gillar film, TV och böcker.

Är en riktig mes som aldrig säger ifrån. Blir ständigt överkörd. Konflikträdd. Har dock ett sjuhelvetes temperament som bara visas upp för sambon. Har barn.

Funderar på att byta jobb. Har stora planer, drömmar och förhoppningar - som alla andra. Kaffeberoende. Gillar att festa men går sällan eller aldrig ut. Älskar hemmakvällar, familjemys. Har blivit mer ordningssam och pedantisk sedan jag fick barn. Är ett fan av hushållsnära tjänster.

Är en ensamvarg men har många vänner. Gillar att skratta. Älskar julen. Tycker inte om vintern. Anser att solsemestrar under vinterhalvåret is the shit. Havet är underbart, havsbad är det bästa och krabbfiske underbart roligt.

Shoppar mycket och gärna. Helst väskor. Och kappor. Och barnkläder.

Kommer sällan eller aldrig försent. Stressad hemma men lugnare på arbetet. Har höga krav och blir arg när jag inte orkar med. Tycker om mig själv men vill ständigt bli bättre på alla sätt och vis. Blir återigen arg och ledsen när jag inte kan, orkar eller hinner. Har komplex för i princip allt. Funderar på X antal operationer men kommer aldrig få tummen ur. Är dessutom för det mesta ganska nöjd. Letar efter den perfekta frisyren men ser alltid likadan ut i håret.

Älskar familjen mest av allt. Vännerna. Ensamhet, tystnad, lugn och ro. Tränar aldrig men gillar simning och skidåkning. Resor.

Enough!

1 kommentar:

  1. En härlig beskrivning av en alldeles underbar lite människa! Hur ska jag nu profilera mig för att detta ska hållas alldeles hemligt........Tror att jag kör på Barbapappa (lilla gudmor)

    SvaraRadera