Bloggen om en trebarnsmammas fabulösa vardag - läs och njut. Jag lever ett högst ordinärt och vanligt svenssonliv, dock med en skimrande guldkant. Åtminstone om ni frågar mig. Är en flitig bloggerska sedan 2007. Älskar min familj och mina vänner. Gift sedan 2010. Hus- och kattägare. Ytterst otränad och en smula sockerberoende. Gillar att skriva, att läsa, att resa och att shoppa.

måndag 21 november 2011

Julfunderingar

Eftersom inte ens maken vet om min hemliga blogg är det fritt fram att spekulera i kommande julklappsinköp. Blir nog en billigare jul i år eftersom jag och mina syskon har kommit överens om att inte köpa något till varandra. Egentligen tycker jag det är aptrist, men nu när vi sparar pengar till kommande stora projekt blir det bäst såhär. Förra året gick väl deras presenter på typ tretusen. Hujeda mig.

Barnen är lättast och roligast att handla till. Funderar på varsin snowracer, finns på Biltema för 399 såg jag. Perfa. Fast lovar att det blir en totalt snölös jul om vi köper dem. Haha. För övrigt blir det nog lego, kanske maskeradkläder, någon film, CD-skivor, en bilbana åt lilleman...lätt att det skenar iväg. Men vad gör man? Är så himla kul att köpa presenter åt de små. Bebin kommer dock bara få kläder. Sånt som hon behöver. Kanske någon leksak också, fast bara en eller två. Hon vill mest äta papper ändå. :)

Vad jag skall ge åt min man vet jag inte. Känns weird att köpa julklappar åt honom för hans intjänade pengar. Å andra sidan hade han inte kunnat tjäna dem om jag inte var hemma med barnen.


Själv önskar jag mig tusen grejor. Men nummer ett på listan är det jag aldrig får - en barnfri helg hemma. Eller åtminstone en barnfri KVÄLL och natt. Bara få vara hemma och skrota ifred. I ensamhet. Önskar att mannen tänkte till litegrann och fixade något riktigt BRA. Det behöver inte vara en NY-resa, jag vore tacksam för en t/r-biljett till typ Säffle. Bara hotellövernattning utan ungar ingår. En resa till fjärran stränder (v.g se bild) vore inte fel det heller. Menar då inklusive barn såklart. Hur man nu skall få till det när maken knappt får ledigt för att gå på toaletten.


Anyway, barnledigt är nr ett på listan! Är inte direkt bortskämd med sånt. Skriver hon lite bittert sådär. Fast skämt åsido, det vore nice om maken tänkte till. Som sagt. Sånt behövs efter åtta år tillsammans!


(London...någon som varit där? Inte? Hehe. Det borde väl gå att få barnvakt...åtminstone TVÅ nätter? Synd att London är så dyrt, jag vill ju SHOPPA).

1 kommentar:

  1. Nej nej, London behöver inte vara dyrt. Sist jag var där hade vi boka hotellet via Coop hotellpremie. Tog sedan SAS till Heathrow och pendeln in till hotellet.

    Annars kollar ni efter billiga och bra weekendresor på resfeber.se

    SvaraRadera