Bloggen om en trebarnsmammas fabulösa vardag - läs och njut. Jag lever ett högst ordinärt och vanligt svenssonliv, dock med en skimrande guldkant. Åtminstone om ni frågar mig. Är en flitig bloggerska sedan 2007. Älskar min familj och mina vänner. Gift sedan 2010. Hus- och kattägare. Ytterst otränad och en smula sockerberoende. Gillar att skriva, att läsa, att resa och att shoppa.

lördag 12 november 2011

I dockskåpstillverkarnas våld

Förkyld. Usch vad trist. Sitter och slösurfar; kollar Hemnet, Eleven.se och andra sidor. Snart dags för julklappsshopping och jag har ångest. Hur mycket skall man köpa för, VAD skall man köpa och till VEM. Dessutom är det FarsDag imorgon och jag har inte förberett någonting. Skyller på snuva och trötthet.

När jag var liten hade jag ett dockskåp. Såg ett liknande i en leksakskatalog till det humana priset av 399 spänn. Som hittat. Sekunden efter noterade jag dock priset på dockskåpsmöbler.

Herre-du-min-skapare.

EN liten stol för 249 kronor. En toalettstol för typ trehundra. Vad ett matsalsmöblemang kostar vill jag inte ens skriva.

Smarta jävlar de däringa dockskåpstillverkarna. Man lurar på de stackars föräldrarna ett billigt dockskåp; åååh vilken bra julklapp åt kidsen!! Tänk vad fiiint med ett dockskåp i barnrummet!! Att det sedan kostar en halv förmögenhet att möblera skåpet talar man tyst om. Tyvärr har man som förälder inget val - ungen kan inte ha ett tomt dockskåp liksom. Bara att hala upp plånboken alternativt snickra egna miniatyrmöbler (som småbarnsförälder har man all tid i världen...bara att sätta sig ned i ett ostört, tyst rum och börja snickra, limma och bygga...yeah right!).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar