Bloggen om en trebarnsmammas fabulösa vardag - läs och njut. Jag lever ett högst ordinärt och vanligt svenssonliv, dock med en skimrande guldkant. Åtminstone om ni frågar mig. Är en flitig bloggerska sedan 2007. Älskar min familj och mina vänner. Gift sedan 2010. Hus- och kattägare. Ytterst otränad och en smula sockerberoende. Gillar att skriva, att läsa, att resa och att shoppa.

onsdag 16 november 2011

Fint vin och ryska läsare

Ser ut som om jag har läsare från Ryssland. Jahopp. Det är alltså jag själv plus en rysk medborgare som läser den här bloggen. Spatsiba, spatsiba eller hur man nu säger.

Var på Systemet igår och köpte present åt en vän. Hon är duktig på matlagning så jag ville hitta nåt riktigt fint vin att ge bort. Frågade förstås om råd eftersom jag själv helst letar efter det billigaste i hyllan. Har förstås utvecklats en del sedan de vilda studentdagarna, men är fortfarande raka motsatsen till en vinsnobb. Fick goda råd och tips av en kille vars sambo jobbar som trädgårdsmästare. "Oj..FICK ni en syrenhäck? Isåfall tycker jag du skall satsa på den här sorten"

(Ville ge bort någonting delvis på grund av att vi för ett tag sedan fick en lång häck att plantera i trädgården...hade vi köpt den själva hade den kostat oss tre förmögenheter ungefär. Systemetmannen var insatt i sånt där eftersom det tydligen var han som hade hand om ekonomin hemma och sambon gillade att shoppa plantor).

Får se vad betyget blir. Om det lönar sig att köpa dyrare dricka eller om det fortfarande duger med Åkessons bag-in-box. :)

1 kommentar:

  1. Vinet var utsökt - du fick väl SMS:et? Och egentligen sklle väl min granne ha haft vinte för det var ju hennes häck men det kan ju vara vår hemils.... ;)

    SvaraRadera