Bloggen om en trebarnsmammas fabulösa vardag - läs och njut. Jag lever ett högst ordinärt och vanligt svenssonliv, dock med en skimrande guldkant. Åtminstone om ni frågar mig. Är en flitig bloggerska sedan 2007. Älskar min familj och mina vänner. Gift sedan 2010. Hus- och kattägare. Ytterst otränad och en smula sockerberoende. Gillar att skriva, att läsa, att resa och att shoppa.

måndag 28 november 2011

Måndagsmys?

Måndag igen. Vi inleder med sovmorgon. No stress. Här hemma hostas det vilt, barnen är jätteförkylda.

Gårdagen var fin men lite sorglig - hela vår lilla familia gav sig ut i snålblåsten och frågade runt efter vår misse. Absolut INGEN hade sett till honom vilket är lite konstigt. Makens teori är att någon stulit honom (vad får man för en ragdoll på svarta marknaden?) vilket jag förkastar. Tror snarare att han blivit överkörd. Alternativt uppäten, men det orkar jag inte tänka på för då blir jag så ledsen.

För övrigt har vi hunnit få upp ljusstakar i ganska många fönster, det fattas fortfarande några. Första ljuset är tänt och nu räknar jag ned till jul. Barnen filar på sina lååånga önskelistor och det gör mamman i familjen med. ;) Hoppas mest av allt på långledigt för min man, det behövs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar