Bloggen om en trebarnsmammas fabulösa vardag - läs och njut. Jag lever ett högst ordinärt och vanligt svenssonliv, dock med en skimrande guldkant. Åtminstone om ni frågar mig. Är en flitig bloggerska sedan 2007. Älskar min familj och mina vänner. Gift sedan 2010. Hus- och kattägare. Ytterst otränad och en smula sockerberoende. Gillar att skriva, att läsa, att resa och att shoppa.

måndag 21 november 2011

Novemberregn

Grått novemberväder, FY! Tycker inte om vintern. Fast snart är det första advent. Jag hade som ambition att tillverka någon slags paketkalender åt barnen, men screw that. Som man (?) säger. De får så himla mycket grejor jämt ändå.

Har inget roligt att blogga om men det spelar ju ingen roll eftersom det bara är jag som läser. Hoho. Dagarna vandrar iväg, tiden går fruktansvärt fort och man hinner ingenting. De kommande helgerna är vi uppbokade i princip varenda dag. Sedan är det jul, jag lovar att jag kommer stressa runt och shoppa presenter dagen innan. Nyår är obokat thanks God, trodde vi var uppbokade men hade nog fattat fel. Just nu känns det mest skönt att inte ha något planerat. Hade Linnet varit större hade det varit frestande med en liten tripp. Nu blir vi dock kvar i Ful-Sverige.
I januari fyller Storebror år med allt vad det innebär (discokalas med tjugo stycken femåringar typ...ryyys). Antar att man kan börja slappna av i februari ungefär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar