Bloggen om en trebarnsmammas fabulösa vardag - läs och njut. Jag lever ett högst ordinärt och vanligt svenssonliv, dock med en skimrande guldkant. Åtminstone om ni frågar mig. Är en flitig bloggerska sedan 2007. Älskar min familj och mina vänner. Gift sedan 2010. Hus- och kattägare. Ytterst otränad och en smula sockerberoende. Gillar att skriva, att läsa, att resa och att shoppa.

fredag 18 november 2011

Ikea

Känner mig aningen mörbultad efter lååång dag med kiddosarna igår. Ikea en fredag kan göra vem som helst spak. Redan vid tolv var det fullt av folk utanför vårt stora köpcentrum. Jobbar inte folk? Eller tar hela stan långledigt?

Begriper inte. Trodde vanligt folk arbetade måndag till fredag mellan åtta och fem.

Fick köpt lite smått och gott, bland annat haklappar åt bebin, plastskedar, plastskålar, två miniatyrmöss (har funderingar på att göra någon slags advetnskalender åt barnen men jag antar att jag tar mig vatten över huvudet) med mera. Blev dessutom både lunch och fika. Plus att Stor & Liten fick vara i leklandet en timme medan jag och kompisen shoppade. Mycket uppskattat.

Ikea är för övrigt sååå bra. Love them. Visst tummar de på kvaliteten ibland, ärligt talat är jag lite trött på möbelsortimentet...men alla smågrejor! Köksgeråd, leksaker, textil! Dessutom en perfekt restaurang, väl anpassad för småbarnsfamiljer. Gott om utrymme, har man glömt en blöja får man låna, billig mat...som sagt, love it. Nu ser vi fram emot deras julbord som drar igång 21/11. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar