Bloggen om en trebarnsmammas fabulösa vardag - läs och njut. Jag lever ett högst ordinärt och vanligt svenssonliv, dock med en skimrande guldkant. Åtminstone om ni frågar mig. Är en flitig bloggerska sedan 2007. Älskar min familj och mina vänner. Gift sedan 2010. Hus- och kattägare. Ytterst otränad och en smula sockerberoende. Gillar att skriva, att läsa, att resa och att shoppa.

torsdag 1 december 2011

Torsdag = en bra dag

Häpp! Torsdag, idag kommer min andra hälft hem vilket gör att vi blir TVÅ päron hemma. Fenomenalt.

Kom hem nu i eftermiddags efter en mycket hektisk dag. Sekunden efter att vi satt fötterna innanför dörren ville barnen PYSSLA. Idag betydde "pyssel" att färglägga PET-flaskor med vattenfärg. Mindre lyckat. Lät dem kladda bäst de ville medan jag matade lillan och lyssnade på jullåtar. Lillebror fastnade för "Tomten jag vill ha en riktig jul", och den fick jag sjunga säkert tio gånger innan han tröttnade och (o)vänligt bad mig sluta.

Är så trött att jag smäller av och räknar ned tills den skäggige återvänder. Den ensamma mamman är i behov av hjälp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar