Bloggen om en trebarnsmammas fabulösa vardag - läs och njut. Jag lever ett högst ordinärt och vanligt svenssonliv, dock med en skimrande guldkant. Åtminstone om ni frågar mig. Är en flitig bloggerska sedan 2007. Älskar min familj och mina vänner. Gift sedan 2010. Hus- och kattägare. Ytterst otränad och en smula sockerberoende. Gillar att skriva, att läsa, att resa och att shoppa.

torsdag 1 mars 2012

Cillit Bang i ansiktet



Häromdagen bad Nils mig att jag skulle spruta honom i ansiktet med Cillit Bang. En enligt mig ganska underlig begäran. Har aldrig fått en sådan förfrågan tidigare. Inte ofta folk vill få rengöringsmedel i ansiktet.

Förklarade för Nisse att jag såklart inte kunde spruta ett starkt rengöringsmedel på honom. N blev då mycket misslynt och hävdade envist men bestämt att pappa gjort det - alltså sprutat Cillit Bang "rätt i ansiktet!" på honom och Arvid. "Men såklart att inte pappa sprutat tvättmedel i ansiktet på er!" fräste jag som började bli rätt trött på diskussionen. Arvid blandade sig i och menade att pappa VISST sprutat Cillit Bang på både honom och Nils.

Efter att tag kom jag på att vi köpt en ny blomspruta, en sån där billig i plast. Att använda på kissemissarna när de går upp på bord och så vidare. Visade den för barnen och då kom de på att det visst var den som pappa använt. Och inte CillitBang.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar