Bloggen om en trebarnsmammas fabulösa vardag - läs och njut. Jag lever ett högst ordinärt och vanligt svenssonliv, dock med en skimrande guldkant. Åtminstone om ni frågar mig. Är en flitig bloggerska sedan 2007. Älskar min familj och mina vänner. Gift sedan 2010. Hus- och kattägare. Ytterst otränad och en smula sockerberoende. Gillar att skriva, att läsa, att resa och att shoppa.

torsdag 1 mars 2012

Fullt ös, medvetslös?

Blev hemma från dagis igår på grund av Nisses hosta. Startade dagen med att vara ute. Killarna sågade, letade "fotspår" och gick ned sig i åkern (lervälling upp till anklarna). In för lunch, blev fransk löksoppa med krutonger, a la Ica Matkassen. Haha, mitt liv är förändrat på grund av den där kassen. Har på kort tid gjort inte mindre än tre sorters soppor, för bara någon månad sedan låg kvoten på noll. Barnen gillade faktiskt soppan, dessutom körde jag med det gamla hederliga tricket "en sked soppa varsågod en krutong". Tog lite tid men uppätet blidde det.

Efter lunch åkte vi till Mariebergsskogen där vi bestämt träff med kompisarna. Konstant härj i X antal timmar, issörja upp till knäna och bullfika. Åkte hem med barn och bil i ett skick som skulle få deras ägare och far att grina.

Hem, kommer in, stänger dörren. Det knackar på och där står A och M som undrar om A och N vill komma ut och leka. Häpp! Barnen springer ut igen och sedan leker de till sju på kvällen (nåja, Nisse kom in tidigare eftersom han i hastigheten glömt att kissa på heela dagen...vilket gav vissa resultat).

Himmel. Om jag på något vis kunde utvinna deras energi på burk skulle jag bli fett rik! :) Konstaterade att Nisse lätt hade kunnat vara på förskolan, men kanske bra ändå att vara hemma. Trots i princip noll hosta på hela dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar