Bloggen om en trebarnsmammas fabulösa vardag - läs och njut. Jag lever ett högst ordinärt och vanligt svenssonliv, dock med en skimrande guldkant. Åtminstone om ni frågar mig. Är en flitig bloggerska sedan 2007. Älskar min familj och mina vänner. Gift sedan 2010. Hus- och kattägare. Ytterst otränad och en smula sockerberoende. Gillar att skriva, att läsa, att resa och att shoppa.

söndag 11 mars 2012

Melodifestivalmys



Hoppas alla haft en fin helg. Här har vi haft fullt upp som vanligt. Lillan är inte helt bra än, dock går det åt rätt håll. Hon är sig mer lik, sover inte lika mycket dagtid och sådär. Killarna har lekt med kompisar, vi har haft melodifestivalmys och fått gjort en del hemma. Jag har hunnit med shopping och lunch med vänner nu i fredags. Väldans välbehövligt.


A och N var väldigt uppspelta i lördagskväll när vi dukade fram mysmat. Vi bestämde att vi skulle äta framför Melodifestivalen, framför TV:n. Flämt. Ni kan bara ana hysterin. Ställde fram en massa gott (räkor, kycklingspett, ostar, vindruvor...) och skulle precis börja äta när L välte ned en stor orkidee. Jord över hela golvet, och en Bebi som förtvivlat försökte komma åt denna jord och ÄTA den. Jädrar vad arg hon var när A höll fast henne så att vi andra kunde sopa/dammsuga. Sedan följde en kaosartad måltid. Inte alls som jag föreställt mig hur det skulle bli. Hade tänkt mig värmeljus, god mat, bra (eh...nåja) musik; riktig helgkänsla sådär. Istället blev det som sagt kaos - kraschad blomkruka, N råkade välta ut en massa vatten, L fick tag på en räka och körde in den i munnen (inklusive skal och allt), A blev dansant när TopCats spelades och ställde sig upp i soffan vilket ledde till att han rasade omkull i en trasslig liten kalsongklädd hög.

Vid halv tio fick jag och maken nog. "Aldrig mer mat framför TV:n" väste jag hotfullt och jag tror faktiskt alla höll med. Sedan somnade barnen en efter en, och vi fick väl någon timme för oss själva innan det var dags för natt. Sovmorgon på söndagen? Ha! Glöm det. Alla ungar var uppe vanlig tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar