Bloggen om en trebarnsmammas fabulösa vardag - läs och njut. Jag lever ett högst ordinärt och vanligt svenssonliv, dock med en skimrande guldkant. Åtminstone om ni frågar mig. Är en flitig bloggerska sedan 2007. Älskar min familj och mina vänner. Gift sedan 2010. Hus- och kattägare. Ytterst otränad och en smula sockerberoende. Gillar att skriva, att läsa, att resa och att shoppa.

torsdag 29 mars 2012

Lev livet lite grönare

Häromdagen låg en katalog från Blomsterlandet i Arvids dagsfack. "Trädgårdskatalog 2012 - Lev livet lite grönare".

Först fattade jag igenting och tänkte spontant att någon kanske placerat den där för att pika/stressa/skoja med mig (hej paranoia). Jag undviker ju alltid all form av trädgårdsarbete. Förra helgen handlade vi massor med påskliljor, krukor och jord för att plantera (på mitt initiativ förstås). Vem fixade, arrangerade och placerade ut alltihop medan den andra låg raklång på altanen och solade? Tja, ni fattar nog. Är ruskigt oengagerad vad gäller trädgården.

Sedan berättade A:s ena fröken att hon, Arvid och en kompis till stuckit till Blomsterlandet och handlat blommor till förskolan. A hade blivit eld och lågor när han såg katalogerna och ännu mer exalterad när han förstod att de var gratis. På vägen hem satt de små kompisarna och jämförde priser på olika äppelträd, buskar och konstiga blommor. "Här, den här kan du få låna och läsa ikväll pappa" föreslog Arvid generöst igår och räckte katalogen till sin pappa.

Ibland tror jag att det bor en väldigt gammal farbror inuti min son.

3 kommentarer:

  1. Åh va bra med någon trdgårsintresserad i närheten :) kanske lånar honom nån dag! Nu på morgonen såg jag att någon (läs rådjur)dragit upp en del av mina tjuisga påskplanteringar...men jag tryckte tillbaka de stackars plantorna i krukan! Har de varit hos er också?

    SvaraRadera
  2. Det är ju perfekt, han kanske blir trädgårdsmästare sen och då kan ju mamma ligga på altanen och sippa cocktails (eller kaffe om man så vill då ;) ) medans sonen gräver och fixar! ;)

    SvaraRadera
  3. DU!!!!

    Åker ju förbi dig varje dag (nästan) och har en plan. Du ska köpa (jag kan följa med som mentalt stöd i den förvirrande blomtervärlden) två rosa klätter rosor. Och två spaljeer. Dessa ska vi sedan (karlarna behöver icke involveras!) vid sidan av ditt lilla vardagsrumsfönster (dvs badrumsväggen (förtydligar: utomhus). Från stora vägen kommer dessa ge ett makalöst intryck. förbifarande kommer tro att du har en prunkande trädgård. Kostnad max 350 pix. Och det rosa kommer bli så fint till ert gråa hus!

    SvaraRadera