Bloggen om en trebarnsmammas fabulösa vardag - läs och njut. Jag lever ett högst ordinärt och vanligt svenssonliv, dock med en skimrande guldkant. Åtminstone om ni frågar mig. Är en flitig bloggerska sedan 2007. Älskar min familj och mina vänner. Gift sedan 2010. Hus- och kattägare. Ytterst otränad och en smula sockerberoende. Gillar att skriva, att läsa, att resa och att shoppa.

onsdag 28 mars 2012

Inköpslistan som växer hela tiden



Kommer till förskolan och möts av en lapp med texten "Arvid behöver nya gummistövlar. Hälsningar XXX".

Jahapp. Ännu en post att lägga till på att-köpa-listan. Det är bannemig inte billigt att ha kids, den saken är säkert. Nu i vår är listan längre än någonsin. Jag köper en blandning av billigt och dyrt, vill gärna ha "bra grejor" utan att det går till övevrdrift. I år behöver A och N massor med grejor - skor, vårjacka åt A, överdragsbyxor att ha i skogen/sandlådan, sandaler, gummistövlar (som sagt)...det drar iväg! Jag älskar att handla barnkläder, dock ej under tvång hehe.

Åt L har vi redan handlat skaljacka, fleecejacka, små miniskor (de allra första!). Hon behöver även överdragsbyxor och regnställ. FINNS det överhuvudtaget regnställ åt en sådan liten människa? :) Stövlar? Skorna jag köpte var av det dyrare slaget, men inga andra fanns att få i en sådan liten storlek. Haha.

Hade det inte varit för att de snart kommer vara på förskolan i princip heltid hade jag inte alls lagt ned cash på en massa utrustning åt L. Men nu måste man. Hon kan ju inte sitta i en body och strumpyxor när fröknarna går ut i skogen med ungarna varje dag. Då kommer om inte annat de ondsinta myrorna att äta upp henne. :(

Förra veckan gjorde jag en lång inköpslista åt hela familjen. Jag älskar listor. Skrev ned (i punktform) vad alla i familjen "måste" ha inför våren. Arvid och Nils fick flest punkter. Linneas lista blev också ganska lång. Min egen bestod mest av tveksamheter, typ "ny kappa" och "lite koftor". Under B:s namn stod en enda sak: "skor?". Hehe. När han fick syn på mitt Viktiga Dokument såg han lite bekymrad ut och mumlade nåt om att han också "behöver nya saker". Tss. Man får väl prioritera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar