Bloggen om en trebarnsmammas fabulösa vardag - läs och njut. Jag lever ett högst ordinärt och vanligt svenssonliv, dock med en skimrande guldkant. Åtminstone om ni frågar mig. Är en flitig bloggerska sedan 2007. Älskar min familj och mina vänner. Gift sedan 2010. Hus- och kattägare. Ytterst otränad och en smula sockerberoende. Gillar att skriva, att läsa, att resa och att shoppa.

onsdag 21 mars 2012

Insomnia igen

Igår kunde jag inte sova. Hemskt! Timmarna gick och alla andra sov som stockar. Väldigt stressande. Låg och funderade på allt och ingenting, slösurfade (kollade bland annat in ett par ex på FB...sånt gör jag verkligen aldrig, helt ärligt alltså....men i natt var det rätt underhållande), räknade får, blev stressad, gick upp och drack vatten och lyssnade på ljud utanför.

Sista gången jag kollade på klockan var hon tre. Vid halv sex tyckte ett av barnen att det var en bra ide att gå och bajsa. Händer aldrig annars. Vid halv sju ville L ha välling och vid sju tyckte pojkarna att det absolut var dags att gå upp (A hade då legat och omformaterat mitt ansikte till olika grimaser i cirka 20 minuter...är man medvetslös så är man).

Dessa sömnproblem har kommit sedan vi fick tredje barnet. Och jag vet inte varför. Men att som småbarnsförälder ligga vaken när bebisar och småknytt sover suger FETT, I tell you that.

1 kommentar: