Bloggen om en trebarnsmammas fabulösa vardag - läs och njut. Jag lever ett högst ordinärt och vanligt svenssonliv, dock med en skimrande guldkant. Åtminstone om ni frågar mig. Är en flitig bloggerska sedan 2007. Älskar min familj och mina vänner. Gift sedan 2010. Hus- och kattägare. Ytterst otränad och en smula sockerberoende. Gillar att skriva, att läsa, att resa och att shoppa.

måndag 19 mars 2012

Telefonelände

Startade morgonen med att stå i telefonkö till Vårdcentralen i typ 40 minuter. Därefter blev jag framkopplad, men oturligt nog hände någonting och samtalet bröts.

Gaaah. Höll på att strypa telefonj-veln alternativt kasta ut den (än en gång hehe) på åkern. Var dock bara att ringa upp igen och sedan få vänta sviiiiinlång tid på att slutligen bli uppringd av en sköterska. Stackars, stackars alla gamla som ringer och som inte kommer fram/blir bortkopplade/inte förstår hur man skall trycka. Jag fattar varför akuten är överbelastad. Inte lätt att vara 80+ och begripa alla knapptryckningar, felkopplingar och bortkopplingar. :(

Puh. Vilken dag. Har gått i ett. L fick feber igen igår, hon avslutade antibiotikakuren i lördags. Mycket Mystiskt. Idag var tempen lägre men hon är inte så fräsch.

Ibland blir man bara så trött.

Imorgon ber jag till en högre makt att A och N inte är sjuka de med. De behöver verkligen få komma till förskolan. Själv tänker jag stanna hemma och njuta av ensamheten (L är ju också här förstås). Måste kurera mig.

1 kommentar: