Bloggen om en trebarnsmammas fabulösa vardag - läs och njut. Jag lever ett högst ordinärt och vanligt svenssonliv, dock med en skimrande guldkant. Åtminstone om ni frågar mig. Är en flitig bloggerska sedan 2007. Älskar min familj och mina vänner. Gift sedan 2010. Hus- och kattägare. Ytterst otränad och en smula sockerberoende. Gillar att skriva, att läsa, att resa och att shoppa.

torsdag 15 mars 2012

Suck

Klockan är inte ens halv elva och vi driver varann till vansinne här hemma. Arvid mår inte bra, Nisse mår inte bra, jag mår inte bra och Bebin mår inte bra (B mår tydligen inte heller bra, men han är inte hemma). Summan av detta blir konflikter, gräl, snor och trötthet.

Blä.

Måste hitta en kofot någonstans och ta mig ut från sjukstugan. Alternativt muta nån oseriös apotekare så att han/hon mixar ihop en riktig dundermedicin åt oss allihop. Jag vill inte hosta mer nu. Tack. Känner mig så grymt sliten och orkar fanimig ingenting. Vill bara låsa in mig och vila.

Hejdå från Gnälliga Bloggen

2 kommentarer:

  1. Stackars stackars er! Hoppas verkligen att ni snart blir friska nu. Jag vet hur det är när sjukdomarna avlöser varandra. Stora kramar

    SvaraRadera
  2. Ett tips (till dig, kanske inte till barnen...) mot hosta som faktiskt funkade på mig är att blanda riktigt mycket salt i typ ett halvt glas vatten (lite fesljummet som de säger i Värmland, hehe) och gurgla med det i minst en minut ett par gånger under dagen. Inte skölja efteråt och kvällen är effektivast, saltvattnet dödar bakterierna i halsen så det brukar ha effekt hyfsat snabbt!

    Krya på er!

    SvaraRadera