Bloggen om en trebarnsmammas fabulösa vardag - läs och njut. Jag lever ett högst ordinärt och vanligt svenssonliv, dock med en skimrande guldkant. Åtminstone om ni frågar mig. Är en flitig bloggerska sedan 2007. Älskar min familj och mina vänner. Gift sedan 2010. Hus- och kattägare. Ytterst otränad och en smula sockerberoende. Gillar att skriva, att läsa, att resa och att shoppa.

söndag 25 mars 2012

Ryggen

Måndag igen. Jag tycker helgerna går evinnerligt fort, och då har vi ändå oftast långhelg här hemma. Barnen sov BRA i natt, även L. Från klockan 19 till klockan 07:30. Inte ett ljud hördes däremellan. Mer sånt hoho.

Eftersom detta är Gnällbloggen med stort G vill jag passa på och upplysa er om att jag börjat få väldigt ont i ryggen. Vad gör man åt sånt? Någon som har bra tips? Antar att det bästa vore att 1) sluta lyfta så himla mycket barn hela dagarna och 2) börja träna för att stärka ryggmusklerna. Jag anar tyvärr att min rygg tagit mycket stryk de senaste fem åren.

I fredags fick jag en flaska liniment (stavas det så?) av Anna. Man tar på det där och sedan brääännnnneeeer det. Borde man fixa lite massage också? Har ingen aning. Rätt tråkigt att känna sig som en gammal tant. Har aldrig haft ont i ryggen tidigare.

Hejdå från Gamla Damen

4 kommentarer:

  1. Jag kan varmt rekommendera spikmatta! Gör asont första 5-7 min första gångerna men känslan efteråt är heeelt gudomlig!

    Massage är ju inte så dumt det heller... ;)

    SvaraRadera
  2. När jag har haft ont i ryggen har jag fått bra hjälp (=blivit botad) av naprapater. Kanske har jag bara haft tur, men alla jag träffat har verkat himla kunniga, och vetat vad de ska göra för att få bort det onda, lite tryck här, och lite knäck där.

    SvaraRadera
  3. Akupunktur eller kiropraktor is da shit! Kolla karlstad alternativmedicin, där gick jag ett tag och blev kurerad.

    SvaraRadera
  4. Långpromenader med mig är stärkande för ryggen har jag hört!

    SvaraRadera